Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Le hérisson





"Η γοητεία του σκατζόχειρου" [The Hedgehog], γαλλική ταινία του 2009 σε βίντεο.
Μόνο για όσους δε θέλουν περιπέτειες, γρήγορες σκηνές και πιστολίδια.
Καταλαβαίνετε. Για όσους τους αρέσουν οι γάτες, τα βιβλία, η ευγένεια, οι ειλικρινείς ανθρώπινες σχέσεις.

Η μικρή Παλόμα [Garance Le Guillermic] ζει σε πλούσια οικογένεια σε αριστοκρατρική πολυκατοικία του Παρισιού, αλλά πλήττει θανάσιμα μιας και η μεγάλη της αδελφή δεν της δίνει την παραμικρή σημασία, η μητέρα της περιφέρει την  κατάθλιψή της από δωμάτιο σε δωμάτιο καταπίνοντας αγχολυτικά, ο δε οιονεί πατέρας της κρύβει τα τσιγάρα κάτω από το χαλάκι της εξώπορτας για να μην τον μαλώσουν.

Η Παλόμα φιλοσοφεί και κινηματογραφεί τα πάντα από ανία, και έχει αποφασίσει να αυτοκτονήσει στα δωδέκατα γενέθλιά της.
Η τυχαία όμως άφιξη ενός νέου ενοίκου, ενός ηλικιωμένου Ιάπωνα [Togo Igawa], και η συνάντησή της με τη Ρενέ Μισέλ [Josiane Balasko], τη φτωχή, μεσήλικα, παχουλή θυρωρό της πολυκατοικίας. Η Ρενέ όμως είναι μια διανοούμενη βιβλιοφάγος, που καταφέρνει να ξεφεύγει από τη βαρετή δουλειά της θυρωρού, αποσυρόμενη στο πάντα κλειστό από τα αδιάκριτα μάτια δωμάτιο - αναγνωστήριό της, και παραδίδεται στις τρεις αγάπες της: το διάβασμα, τη σοκαλοτοφαγία και το χάιδεμα του γάτου της Λεόν.
Οι συζητήσεις με τον Ιάπωνα και τη θυρωρό θα κάνουν τη μικρή Παλόμα να ανακαλύψει πολύ ενδιαφέροντες όψεις αυτού του κόσμου...

Το σενάριο βασίζεται στο ευπώλητο μυθιστόρημα της καθηγήτριας φιλοσοφίας  Muriel Barbery, L'Élégance du hérisson. [εκδόσεις Gallimard, 2006]
Καλά σκηνοθετημένη από την  Mona Achache.

Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

The New Daughter





Μια ταινία του 2009 που είδα σε βίντεο.
 Tαινία τρόμου, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ισπανού σεναριογράφου Luis Bernardo. Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Ιρλανδού συγγραφέα John Connolly που εκδόθηκε το 2004 στη συλλογή υπερφυσικών διηγημάτων Nocturnes.

Η περιπέτεια ενός χωρισμένου μυθιστορηματογράφου που διαπράττει το σφάλμα να μετακομίσει με τα δύο παιδιά του, τη Λουίζα και τον Σαμ [Gattlin Griffith], σε μια εντελώς απομονωμένη μονοκατοικία στο μέσω του πουθενά. Για ακόμη χειρότερη τύχη του, στην τεράστια αυλή τους υπάρχει ένας αρχαίος ινδιάνικος τύμβος, που φαίνεται πως κρύβει πολλά μυστικά.
Λίγες μέρες μετά από τη μετακόμιση, ο συγγραφέας, ο Τζον [Kevin Costner], παρατηρεί πως η δεκατριάχρονη κόρη του, η Λουίζα [Ivana Baquero] αρχίζει να φέρεται πολύ περίεργα, σαν να είναι εντελώς άλλος άνθρωπος. Στην αρχή ο Τζον αποδίδει  αυτή την αλλαγή συμπεριφοράς στα συνηθισμένα προβλήματα εφηβείας, όμως σιγά-σιγά καταλαβαίνει πως οι ιδιοτροπίες της κόρης τους έχουν μία πολύ πιο αλλόκοτη βάση που σχετίζεται με τις καταχθόνιες δυνάμεις που κρύβει ο τύμβος.

Η ταινία είναι καλογυρισμένη, αλλά η έκπληξη ίσως είναι πως οι καλύτερες ερμηνίες είναι των δύο παιδιών.



Πέμπτη, 6 Ιανουαρίου 2011

Motherhood




"Μαμά σε κρίση".

Σκηνοθετημένη και γραμμένη από την Katherine Dieckmann, που δήλωσε:
"Ένας άντρας μπορεί να γράψει μια σπουδαία ταινία με θέμα τις γυναίκες. Όχι όμως αυτή την ταινία. Δεν νομίζω πως κανείς τους μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει να αντιμετωπίζεις την καθημερινότητα όσο μια γυναίκα. Τι σημαίνει να συμβιβάζεσαι με τα οικιακά καθήκοντα."


 Και σίγουρα έχει δίκιο. Ποιος άντρας θα μπορούσε να είχε γυρίσει μια τόσο ρεαλιστική ταινία για την καθημερινότητα όπως τη βιώνει μια μοντέρνα απλή γυναίκα;


Μια ματιά επίσης στη ζωή στη Νέα Υόρκη, πέρα από τα φανταχτερά περιτυλίγματα των χαζοχαρούμενων ταινιών τύπου Sex and the City.


Πολύ καλή η Uma Thurman, στο ρόλο της Eliza Welsh, μιας νεαρής, άνεργης μητέρας με δυο μικρά παιδιά και σκύλο, και ζει σε ένα μικροαστικό διαμέρισμα στο West Village της Νέας Υόρκης, και ταυτόχρονα προσπαθεί να γράψει [τουλάχιστον σε μπλογκ] και να περιποιηθεί και τη γριά του διπλανού διαμερίσματος. Παρακολουθούμε ουσιαστικά μια-δυο μέρες από τη ζωή της, όπου προσπαθεί να οργανώσει το πάρτι γενεθλίων της εξάχρονης κόρης της, καθώς επίσης να τελειώσει ένα κείμενο 500 λέξεων για να πάρει μέρος σε λογοτεχνικό διαγωνισμό.

 Η ταινία πήρε κακές κριτικές και απέτυχε και από άποψη εισιτηρίων.


Περίεργη η κριτική στους http://movies.nytimes.com/2009/10/23/movies/23mother.html
όπου η Ελίζα παρουσιάζεται ως "εκκεντρική, ακατάστατη, ταλαντευόμενη, ασυνεπής" ,
λες και θα μπορούσε, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, να συμπεριφέρεται αλλιώς. 


Πολύ εκφραστική και η Minnie Driver, στο δεύτερο ρόλο της φίλης της Ελίζας, της Σίλα.